...INGIN KU LAGUKAN SEINDAH SYAIR...

Wahai angin...sampaikan pesan...  

Tuesday, March 11, 2008

Selembut seputih salju
Sehalus wangi sutera ungu
Ku abadikan resah hatiku
Dimaya sepi ini
Agar duka ku berlalu

Wahai angin lalu
Bawalah pesanku bersama bayu mu
Katakan padanya
Aku punya hati
Aku juga punya rasa
Aku masih terluka
Masih terasa mungkin sampai bila bila
Sekali aku melangkah
Hasrat ku tidakkan berubah
Walau pun hampir rebah
Sekali ku berpaling
Tandanya hati ku masih runsing
Hidup terasa asing
Ya...Tuhan
Kurniakanlah pada ku kekuatan Mariam
Agar dapat ku bertahan

Wahai angin malam
Ku ingin bicara dengan mu
Agar hilang rasa resah ku
Dalam diam aku berkata
Walau bicara tiada suara
Kiranya ku berbicara
Tak bermakna aku terleka
Andainya aku suka
Tidak bermakna aku tertawan
Kiranya aku berdiam diri
Tidak bermakna aku membenci
Tika pohon bergoyangan
Kenapa pula tepukan sebelah tangan kedengaran
Adakah ini tanda sandiwara alam
Tampaknya...
Bukti memang nyata...dihadapan mata
Ya...Tuhan...
Pinjamkanlah pada ku kesabaran Siti Khadijah
Agar mampu ku tanggung beban

Dalam senyum ada tangisan
Dalam suka terpendam berduka
Dari jauh mata memandang
Dengan hati penuh sesalan
Salam ku kirim tiada sambutan
Wahai bayu sampaikan pesan
Pada seluruh pelusuk alam
Berikanlah aku jawapan
Walau dengan sekilas pandang
Moga resah hati ku teruskan hilang
Tiada lagi dendam tersimpan

**salam sejahtera untuk semua...

AddThis Social Bookmark Button


Design by Amanda @ Blogger Buster