...INGIN KU LAGUKAN SEINDAH SYAIR...

Ingin Ku  

Monday, January 7, 2008

ingin ku daki puncak yang tinggi
mengikut hela langkah nya kaki
dalam diam aku menyepi
dalam kelam langkah terhenti
ada rasa wujud dalam diri
hanya terlihat dengan matahati
perginya tak kala hilang mentari
mungkin tak kan kembali lagi

ingin ku selam lautan dalam
dilambung ombak sampan ku karam
lemas aku mencari daratan
namun jauh ku pandang suram
tenggelam aku keseorangan
membawa pergi sebuah harapan
ku tinggal pergi segala impian
hasrat hati yang tidak kesampaian

ingin ku tawan seluruh alam
bagai pahlawan gilang gemilang
namun resah luka masih terasa
parut yang tetap ada hanya menutup rasa
hilang mu tiada gantinya
tawa sendamu tiada tandingnya
gurau mu mengubat jiwa
namun aku tidak mampu membalas kata
aku lenyap dalam sengsara

ingin ku terbang mencecah awan
tapi sayap ku tak dapat bertahan
telah ku pandang pelusuk alam
wujud ku seperti tiada
hadir ku ibarat luka
sakitnya tak terlihat oleh mata
jerit ku tiada suara
kedengaran hanya disudut hati
menusuk hati membakar diri
biar ku ikut langkahnya kaki
menitip kenangan sepi
biar ku bawa bersama mimpi
yang kan hilang
tika datangnya pagi

AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ Ingin Ku

Design by Amanda @ Blogger Buster