...INGIN KU LAGUKAN SEINDAH SYAIR...

Bicara Bulan  

Sunday, January 20, 2008



semalam...
bicara aku bersama bulan
tika sinarnya mencelah awan
tika sendu hati ku rawan...
ku tanya bulan...
"perlukah aku teruskan"
kata bulan..."entah...fikirkanlah"
lalu kutanya lagi pada bulan...
"bagaimana kalau aku merantau lagi"
tapi jawab bulan...
"kenapa perlu pergi lagi?
...telah terlalu lama kamu berpergian
...tidak penatkah kamu
...tak cukupkah apa yang kamu ada"
ku jawab bulan...
"aku masih merajuk lagi
...tiada siapa sayang pada ku
...dan lagi...impian ku masih belum tercapai
...sungguh aku amat lelah"
kata bulan...
"jangan begitu,
...ada lagi yang menyayangi mu...
...tau tak siapa?..."
ku tanya bulan..."siapa?"
kata bulan...
"Allah Yang Satu"

tersentuh aku dalam khayalan
airmata menitis perlahan
amat perit bila ku kenang
sungguh...
tiada yang lain selain DIA
mengingatkan aku pada cinta kasihNYA

AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ Bicara Bulan

Design by Amanda @ Blogger Buster